Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarren, Tiffani; Cagliani, Rachel R.; Whiteside, Erinn; Ayres, Kevin M.
TitelEffect of Task Sequence and Preference on On-Task Behavior
QuelleIn: Journal of Behavioral Education, 30 (2021) 1, S.112-129 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cagliani, Rachel R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-0819
DOI10.1007/s10864-019-09358-1
SchlagwörterTask Analysis; Sequential Learning; Elementary School Students; Students with Disabilities; Visual Aids; Probability
AbstractThis study compared effects of student choice of task sequence to two variations in teacher-manipulated task sequences on on-task behavior of elementary-aged students with disabilities. Researchers modified Call et al.'s (J Appl Behav Anal 42: 723-728, 2009) demand assessment to determine high-, moderate-, and low-probability tasks. Next, researchers applied the results from the demand assessment to inform teacher-manipulated variations in task sequences: a high- to low-probability task sequence and low- to high-probability task sequence. These sequences were then embedded in a visual activity schedule (VAS). Results of task sequence manipulation embedded in a VAS indicated slightly higher median percentages of on-task behavior for the high- to low-probability task sequence. Future directions for research based on these preliminary data are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Behavioral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: